Apoio Significativo de um Assistente Virtual Inteligente no Processo de Aprendizagem em Programação

Wanderley Akira ShigutiVandor Roberto Vilardi Rissoli

This work shows the achieved results using a Intelligent TeachingAssistant (ITA). This assistant incorporates Subsumption Theory concept andFuzzy Logic, promoting the attendance realistic cognitive situation of eachstudent. The obtained results using this assistant on graduation teachingenvironment demonstrated its feasibility for improving the teaching andlearning of Computer Programming.

http://www.lbd.dcc.ufmg.br/colecoes/enia/2012/0016.pdf

Caso o link acima esteja inválido, faça uma busca pelo texto completo na Web: Buscar na Web

BDBComp - Biblioteca Digital Brasileira de Computação
BDBComp
Parceria:
SBC
Apoio Significativo de um Assistente Virtual Inteligente no Processo de Aprendizagem em Programação

Wanderley Akira ShigutiVandor Roberto Vilardi Rissoli

This work shows the achieved results using a Intelligent TeachingAssistant (ITA). This assistant incorporates Subsumption Theory concept andFuzzy Logic, promoting the attendance realistic cognitive situation of eachstudent. The obtained results using this assistant on graduation teachingenvironment demonstrated its feasibility for improving the teaching andlearning of Computer Programming.

http://www.lbd.dcc.ufmg.br/colecoes/enia/2012/0016.pdf

Caso o link acima esteja inválido, faça uma busca pelo texto completo na Web: Buscar na Web

Biblioteca Digital Brasileira de Computação - Contato: bdbcomp@lbd.dcc.ufmg.br
     Mantida por:
LBD