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Helical CT Reconstruction from Wide Cone-Beam Angle Data Using ART

Cálculo de parâmetros de chute para simulações de futebol de robôs 2D utilizando controle fuzzy

Bruno M. CarvalhoGabor T. Herman

Mateus FogaçaEder Mateus Nunes Gonçalves

We report on new results on the use of Algebraic Reconstruction Techniques (ART) for reconstructing from helical cone-beam Computerized Tomography (CT) data. We investigate two variants of ART for this task: a standard one that considers a single ray in an iterative step and a block version which groups several cone-beam projections when calculating an iterative step. Both algorithms were implemented using modified Kaiser-Bessel window functions, also known as blobs, placed on the body-centered cubic (bcc) grid. The algorithms were used to reconstruct a modified 3D Shepp-Logan phantom from data collected for the PI-geometry for two different maximum cone-beam angles ($\pm 9.46^{\circ }$ and $\pm 18.43^{\circ }$). Both scattering and quantum noise (for three different noise levels) were introduced to create noisy projections. The results presented here (for both noiseless and noisy data sets) point to the fact that, as opposed to filtered backprojection algorithms, the quality of the reconstructions produced by the ART methods does not suffer from the increase in the cone-beam angle. Soluções computacionais baseadas no modelo de agente deve prever meiospara o devido mapeamento do ambiente por meio de mecanismos depercepção, bem como a especificação de um conjunto de ações quepermitem a atuação do agente no ambiente de modo a modifica-lo deacordo com os seus propósitos. A complexidade do ambiente impõe, entreoutras restrições, a necessidade de mecanismos que flexibilizem aatuação do agente, de modo a tratar o maior número de situaçõespossíveis. Uma alternativa é a parametrização da ações do agente, quepor sua vez, demandam processos de inferência específicos, no sentidode uma correta atuação do agente. Nesse artigo, propõe-se autilização de controle fuzzy para inferência de parâmetros de ações,avaliados dentro de um ambiente de simulação de futebol de robôs2D. Os resultados indicam a superioridade desta abordagem comparadaespecialmente com métodos empíricos.

http://csdl2.computer.org/persagen/DLAbsToc.jsp?resourcePath=/dl/proceedings/&toc=comp/proceedin

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